ビジネスプロセス・モデリング

ビジネス•プロセス•モデリングビジネス•プロセス•モデリングは、特定の顧客の製品やサービスの創出につながる相互接続された活動や一連の作業です。最近の二、三十年にわたってBPMは多くのツールや標準が絶対条件として使用されてきました。会社内の体系化されたビジネスプロセスおよび十分立証されたビジネスプロセスは、最小の費用で最短の時間でそのゴールに達するその有効なオペレーションを保証します。もちろん、この企業も、業界、規模、あるいは市場での地位の、ビジネスプロセスの最適化に関する不安を感じています。彼らは、どの構造がどの企業にフィットするか理解していますか? どの程度の人的資源や機器は、ある目標を達成するために必要ですか?私たちはベストプラクティスを採用していますか?どのように新しい技術を導入するにあたり、担当者の教育は、ビジネスに影響を与えるか?意図しない結果があるか?我々は改善の予測に基づいて、主要な変更プログラムの費用とリスクを正当化し、関連する利害関係者の信頼得ることはできますか?

経営者は一つずつこれらの問題に取り組み、部門ごとに様々な解決策を試み、最善のドキュメント・サーキュレーションを作り、高価な最新設備を購入しますが、このプロセスは、従業員の長時間労働、リソースを必要とし、現代のビジネスにおいては負担が大きすぎます。その上、改善の多くは部分的かもしれませんが、逆効果になる可能性も否定できず、企業に対して最適ではありません。シミュレーション・モデリングは解決策を提供し、見解や見解の組み合わせを分析することができます。様々なシナリオに最善のパラメーターレベルを求めることができ、少額の費用で、ストレスがなく、業務をスムーズに進めることができます。

シミュレーションは、問題解決に向けた改善プランの立案、既存のビジネスプロセスの改善、シミュレーションによる新ビジネス開発に、企業に既にあるビジネスプロセスの有効性を分析し評価することができます。

ビジネスプロセス管理の一般的なサービス:

  • ビジネスプロセス解析および有効評価
  • ビジネスプロセスの最適化および改善
  • ビジネスプロセス開発およびエンジニアリング
ビジネスプロセスモデルは、モデルギャラリーをご覧ください。

ケーススタディ

  • トンネル掘削機でのトンネル建設シミュレーション
    トンネル掘削機の休止による1時間のコストは、通常高いのが実情です。また、プロジェクト・マネージャーは、工事現場において作業遅れを回避するために最善を尽くさなければなりません。 Ruhr University Bochum in Germanyで開発されたシミュレーション・プロジェクトの目標は、可能性のある金銭上のロスを最小化するために、トンネル建設プロセスでのボトルネックを究明することができるシミュレーション・モデルを作成することでした。
  • 船舶産業における生産計画
    イタリアは歴史的に、世界に誇るヨットやスーパーヨットを生産す る国として知られています。多数の有名なブランドを市場に浸 透させるために、原価管理とライトサイジングは製品とプロセス・ イノベーションと同様に重要です。豪華ヨットの製造工程は複 雑であり、また完成品と技量の質は落とすことができません。 ヨットの製造工程は膨大な時間および労働力を必要とし、多く の生産タスク、非常に熟練した手仕事が必要です。
  • イタリア銀行 バックオフィスシステム モデリング
    イタリア銀行(BANCA D'ITALIA)は毎年一定量の銀行口座振替 を処理します。振替は自動的に処理することができず、銀行の バック・オフィスの2つの部署に依頼することになります。銀行 は、2つの部署の合併が有益かどうか判断が必要でした。
  • Construction Simulation Model Tackling Increased Constraints on a Complex Earthmoving Project
    “Anylogic’s flexible and easy to use environment enabled CCT’s simulation engineers to rapidly model the newly added constraints and deliver a valuable simulation model leading to a highly successful claim process,” affirms Ramzi Roy Labban, Manager, Construction Systems and Simulation at CCC.
  • Improving Plane Maintenance Process with AnyLogic Agent-Based Modeling
    The military aircraft maintenance turnaround process (the in-between time when the aircraft touches down, is refueled, rearmed, and inspected, in order to be released) is complex and, being fairly time-consuming, includes multiple interactions and parallel workflows. Engineers from Lockheed Martin, one of the largest companies in the aerospace, defense, security, and technologies industry, used AnyLogic simulation modeling to improve decision making in the entire military airplane turnaround process and evaluate the impact of process changes on turnaround time.
  • Apparel Company Chose Location for New Distribution Center Using Simulation Modeling
    Fruit of the Loom (FOTL) is one of the largest US apparel manufacturers and marketers. The company was expanding, and the executives wanted to know if it would be beneficial, in terms of shipping costs, to add a new distribution center (DC) on the east/west coasts of the US, or to redistribute products to a pre-existing DC. The contractors decided to simulate the whole supply chain in order to visualize DC locations on a GIS map, and the supply network between them.
  • Business Processes Optimization Using Data Science and Simulation Modeling
    The world’s largest companies use data analytics to increase their revenue and keep up with the changing business world. But how does data science relate to simulation modeling, and what are the cases for the implementation of this interaction, primarily concerning value for the business? The United Services Automobile Association (USAA), a Fortune 500 group of companies, has answered these questions with real-life solutions.
  • Outpatient Appointment Scheduling Using Discrete Event Simulation Modeling
    Indiana University Health Arnett Hospital, consisting of a full-service acute care hospital and a multispecialty clinic, faced poor statistics because the number of no-show patients (those who don’t show up for their scheduled appointments) rose dramatically to 30%. This was primarily connected to the fact that clinic schedules were driven by individual preferences of the medical staff, which led to increased variations in scheduling rules. To eliminate the problem, the client wanted to develop a scheduling methodology that would benefit the clinic, doctors, and patients.