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エージェントベース・モデリング(時にシステム・ダイナミックス・モデルと連携)は、一般に競合各社の活動や消費者行動モデリングに最も効率的な手法です。 AnyLogicは、個々の消費者の重要な状態、遷移および相互作用をグラフにキャプチャーし、エージェントである消費者(例えばCRMデータを使用)の実数でモデルに配置して、市場のダイナミックスをシミュレートすることを可能にします。

マーケット分析分野の代表的な課題および予測:

  • 消費者行動
  • ブランドに対するロイヤリティおよび新製品のリリース
  • プロモーション・レスポンス
  • 競争相手の活動
  • サプライ・チェーン、ロジスティクスおよび製造モデリングと結合した業務と市場モデリング
  • 過去の販売データが無い場合での、新製品の販売戦略立案

AnyLogicのアドバンテージについてコメントをいただければ幸いです。
 
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レビュー&推薦の言葉

  • I go back with AnyLogic to the very beginning: over ten years now. Ten years ago, AnyLogic was what I call the only industrial strength product that had a hope of doing both system dynamics, agent based, and discrete event in one package. As best as I can tell, it’s still the only package that has that capability. As we do more especially in the realm of agent based models, there are some open-source tools, but none of them has anything close to the functionality that AnyLogic does.

    Dr. Mark Paich, Director,
    PricewaterhouseCoopers LLP
  • Anylogic is by far one of the most advanced software programs for simulation of complex systems. It can be applied efficiently in the modeling of highly complex systems in various spheres of contemporary economics and teaching, as well as in teaching MBA classes to top managers and corporate decision makers.

    Dmitry Katalevsky, Ph.D. Economics, lecturer MBA/EMBA classes, Senior Manager,
    Deloitte & Touche CIS
  • I have been using AnyLogic for 5 years for various commercial projects (transportation, demographic projection, etc.), and in education. Taking into consideration my experience in using different agent based modeling tools, I can say that AnyLogic leaves them all behind. AnyLogic provides you with the possibility of visual design of elements in models and a rich library of controls. According to my experience, students show better performance and learn material efficiently when using AnyLogic. I would like to point out the growing popularity of this tool, as you can often see various AnyLogic models presented at Social Dynamics congresses.

    Albert Bakhtizin,
    CEMI Russian Academy of Sciences
  • AnyLogic is not only a multifunctional simulation modeling tool, but it is also a high-tech software developed on the basis of the current standards and principles of software engineering. It is an efficient decision-making tool which can cope with the challenges of management and market economy. Every release provides you with new sample models and case studies which show all the varieties of spheres where simulation modeling can be applied. AnyLogic has been used in State University of Management for about 8 years, in an MBA course of the Business School and upgrade courses of economic processes simulation.

    Natalia Lychkina,
    Moscow State University of Management
  • As an educator, I was in the market for a modeling package to teach to help my undergraduate students understand the principles of multi-domain modeling. After reviewing several products, AnyLogic combined the robust feature set I was interested in with an intuitive user interface that should make it easy for my students to pick up the tool and start gaining insight into their problems in a hurry. I was also extremely pleased with the flexible pricing for academic users.

    Marshall Bartlett,
    Hollins University
  • With AnyLogic, we can develop real time models to show our clients how their factories will react to different types of scenarios. We can also help them understand their problems and think of possible solutions. We can even try these solutions in the model! AnyLogic is user friendly. With little programming knowledge, you can create your own model and learn more by using the software.

    Marina Perez Gaido, Industrial Engineer,
    Continente Siete

これらの会社は、AnyLogic を使用しています: マーケットと競争

ケーススタディ

  • アルゼンチンにおけるテレコム市場
    2008年のアルゼンチンにおける通信市場には三大企業がありました。それぞれの会社は、彼らがまだ経験していなかった市場に参入を希望していましたが、その行動の結果を評価しなければなりませんでした。そのため、Telefonica社は、AnyLogicマルチメソッド・シミュレーション・ソフトウェアを使用して、市場のモデルを構築するためにContinente Siete(コンサルティング会社)を使用することを決定しました。
  • アメリカ大手 航空会社の追加料金案の撤回
    アメリカ 大手航空会社は、製品やポリシーの変更による新たな収益を作り出す、数々の選択肢の探索に挑みました。追加料金案による収益は短期間では明白ですが、ポリシーの変更実施前に、航空会社はブランド価値、市場シェアおよび顧客ロイヤリティなどの長期的効果の影響を評価しました。
  • アメリカの自動車市場シミュレーション
    世界の主要な自動車メーカーのうちの一社は、次の5年間の米国市場における戦略的な予測を必要としました。その会社は、彼らの製品と期待出来る収益、現在の顧客、ディーラー、競争相手および中古車市場に関する要求のダイナミックスを評価しました。彼らの主な目的はその会社が翌年にどれだけの車を生産する必要があるか判断することでした。
  • 新薬の発売モデル
    米国大手製薬会社である1社は、新製品の発売戦略の開発 にBayserコンサルティング社を採用しました。 シミュレーション・モデリングは、会社、医師、患者間の相互作 用の再構築に応用しました。
  • テレコムマーケットにおける消費者の選択
    エヴァンス&ペックおよびアルカテル・オーストラリアは、共同で、今後10年間でインターネット・サービスに関して、消費者がどの様な選択をするかをエージェント・ベース・モデルで開発しました。
  • A Pharmaceutical Company Decides on a Marketing Strategy Using Agent-Based Modeling
    Sterling Simulation consulting company was chosen to provide an agent-based marketing model for a pharmaceutical firm. The company owned two competing non-generic drugs on the same market. One drug was well established and tended to be the industry leader, and the other one was recently introduced. There were several concerns about how to obtain a useful market share for the newer drug, while maintaining or increasing the market share for the company’s drugs as a whole.